Stołówkę znajdującą się w fabryce Kamet S.A. – producenta aluminiowych części do autobusów i autokarów, udało nam się zamienić w salę muzyczno-szkoleniową.
Głównym wyzwaniem jakie napotkaliśmy podczas projektowania, była słaba akustyka wnętrza wynikająca m.in. z podłogi wyłożonej płytkami ceramicznymi, prostymi ścianami oraz ścianami wykonanymi z regipsu, które niepoprawnie odbijały dźwięki, powodując echo.
Aby sprawdzić czy można w tym pomieszczeniu stworzyć małą salę koncertową, musieliśmy przeprowadzić jego analizę akustyczną. W tym celu podjęliśmy współpracę z profesjonalnym akustykiem – wykładowcą Politechniki i twórcą paneli dyfuzyjnych.
Dużym wyzwaniem było wytłumienie pomieszczenia ze względu na obecność hali fabrycznej. Dlatego konieczne było zaprojektowanie takich elementów, które dobrze rozpraszałyby i odbijałyby dźwięk.
Wówczas narodziła się koncepcja fali, która z jednej strony pełni funkcję dekoracyjną, a z drugiej odpowiednio rozprasza dźwięk. Drewniana fala stała się charakterystycznym elementem nadającym oryginalny charakter sali.
Dodatkowo na całej powierzchni sali została rozłożona specjalna wykładzina, którą zaprojektowaliśmy i wykonaliśmy w fabryce w Belgii. Na wykładzinie znajduje się logo Muzyczne Delivie i motywy fali dźwiękowej.
Założeniem projektu była możliwość aranżowania przestrzeni pod kątem różnorakich potrzeb. Dlatego na ścianach oraz przy scenie zostały zastosowane specjalne kurtyny dźwiękochłonne wykorzystywane m.in. w teatrach i salach muzycznych. Dzięki nim można szybko przearanżować przestrzeń. Poprzez ich przesunięcie zostaje odcięty dostęp do światła słonecznego i następuje zaciemnienie sali, wytwarzając jednocześnie bardziej kameralny klimat.
Sala jest też przeznaczona na mniej oficjalne spotkania klientów i pracowników firmy, podczas których odbywają się tzw. burze mózgu i inne prace kreatywne.
Centralnym miejscem sali jest podest, który pełni dwie funkcje. Z jednej strony może być wykorzystywany jako miejsce, z którego szkoleniowcy prowadzącą warsztaty wewnątrz firmy, z drugiej może pełnić funkcję sceny podczas koncertów.
Scena posiada otwory posiadające złącza XLR do podłączania mikrofonów i urządzeń muzycznych oraz gniazda do zasilania instrumentów, a w ciągu dnia także ekranów telewizorów czy komputerów.
System podłączeń został zaprojektowany tak, aby za multimedia (w tym projektor multimedialny), oświetlenie i dźwięk odpowiadała reżyserka znajdująca się z tyłu sali. Dzięki temu obsługa techniczna wydarzeń, odbywających się w salce, może być zarządzana z tyłu pomieszczenia, nie psując jednocześnie odbioru widzom.
Wzięliśmy także czynny udział w wyborze sprzętu oświetleniowego, które miało się znaleźć w sali. Decyzję skonsultowaliśmy z profesjonalną firmą zajmującą się oświetlaniem dużych wydarzeń artystycznych. Dzięki temu scena może być dowolnie oświetlona, a światło sterowane jest za pomocą specjalnej konsoli.
Wokół sceny znajdują się zaprojektowane przez nas lampy, inspirowane ogniem i technologią aluminium. Lampy zostały w całości wyprodukowane w Kamet S.A. i będą wprowadzone do sprzedaży.