• Sort Blog:
  • All
  • Branding
  • CERAMIC
  • CV
  • Design
  • EVENTS
  • FURNITURE DESIGN
  • GRAPHIC DESIGN
  • JEWELLERY and METAL DESIGN
  • LAMP DESIGN
  • NAGRODY
  • PACKAGING DESIGN
  • PRODUCT DESIGN
  • PUBLIC SPACE
  • Strategia
  • Uncategorized
  • VEHICLE DESIGN
  • WYWIAD

Gatta – instalacja sensoryczna

W intymnym świecie przygasa światło. Lepiej czuć zapach, intensywniej słychać każdy dźwięk. Dotyk kreuje obrazy i pobudza zmysły. Gatta w swojej instalacji przeprowadza widza przez świat kobiecej delikatności, świat zmysłów, sensoryczny ogród, gdzie rodzi się intymność inspirowana kobiecym światem, dostępnym jedynie dla zmysłów. Światem, gdzie budzą się pragnienia i powstaje damska bielizna.

 

Gatta zabiera widza do 5 odmiennych przestrzeni. Krainy miękkiego i przytulnego aksamitu, otulającego delikatnego jedwabiu, elastycznej jak kobiece ciało lycry. Świata cieni zmysłowej koronki, która jak w Platońskiej „Politei”, jest odbiciem idei oraz piątej przestrzeni pełnej ekspresyjnych, inspirowanych działami Yayoi Kusama, kropek. Kuratorem i projektantem instalacji jest Jadwiga Husarska-Sobina.

Kamet – Sala Muzyczne Delivie

Stołówkę znajdującą się w fabryce Kamet S.A. – producenta aluminiowych części do autobusów i autokarów, udało nam się zamienić w salę muzyczno-szkoleniową.

 

Głównym wyzwaniem jakie napotkaliśmy podczas projektowania, była słaba akustyka wnętrza wynikająca m.in. z podłogi wyłożonej płytkami ceramicznymi, prostymi ścianami oraz ścianami wykonanymi z regipsu, które niepoprawnie odbijały dźwięki, powodując echo.

 

Aby sprawdzić czy można w tym pomieszczeniu stworzyć małą salę koncertową, musieliśmy przeprowadzić jego analizę akustyczną. W tym celu podjęliśmy współpracę z profesjonalnym akustykiem – wykładowcą Politechniki i twórcą paneli dyfuzyjnych.

 

Dużym wyzwaniem było wytłumienie pomieszczenia ze względu na obecność hali fabrycznej. Dlatego konieczne było zaprojektowanie takich elementów, które dobrze rozpraszałyby i odbijałyby dźwięk.

 

Wówczas narodziła się koncepcja fali, która z jednej strony pełni funkcję dekoracyjną, a z drugiej odpowiednio rozprasza dźwięk. Drewniana fala stała się charakterystycznym elementem nadającym oryginalny charakter sali.

 

Dodatkowo na całej powierzchni sali została rozłożona specjalna wykładzina, którą zaprojektowaliśmy i wykonaliśmy w fabryce w Belgii. Na wykładzinie znajduje się logo Muzyczne Delivie i motywy fali dźwiękowej.

 

Założeniem projektu była możliwość aranżowania przestrzeni pod kątem różnorakich potrzeb. Dlatego na ścianach oraz przy scenie zostały zastosowane specjalne kurtyny dźwiękochłonne wykorzystywane m.in. w teatrach i salach muzycznych. Dzięki nim można szybko przearanżować przestrzeń. Poprzez ich przesunięcie zostaje odcięty dostęp do światła słonecznego i następuje zaciemnienie sali, wytwarzając jednocześnie bardziej kameralny klimat.

 

Sala jest też przeznaczona na mniej oficjalne spotkania klientów i pracowników firmy, podczas których odbywają się tzw. burze mózgu i inne prace kreatywne.

 

Centralnym miejscem sali jest podest, który pełni dwie funkcje. Z jednej strony może być wykorzystywany jako miejsce, z którego szkoleniowcy prowadzącą warsztaty wewnątrz firmy, z drugiej może pełnić funkcję sceny podczas koncertów.

 

Scena posiada otwory posiadające złącza XLR do podłączania mikrofonów i urządzeń muzycznych oraz gniazda do zasilania instrumentów, a w ciągu dnia także ekranów telewizorów czy komputerów.

 

System podłączeń został zaprojektowany tak, aby za multimedia (w tym projektor multimedialny), oświetlenie i dźwięk odpowiadała reżyserka znajdująca się z tyłu sali. Dzięki temu obsługa techniczna wydarzeń, odbywających się w salce, może być zarządzana z tyłu pomieszczenia, nie psując jednocześnie odbioru widzom.

 

Wzięliśmy także czynny udział w wyborze sprzętu oświetleniowego, które miało się znaleźć w sali. Decyzję skonsultowaliśmy z profesjonalną firmą zajmującą się oświetlaniem dużych wydarzeń artystycznych. Dzięki temu scena może być dowolnie oświetlona, a światło sterowane jest za pomocą specjalnej konsoli.

 

Wokół sceny znajdują się zaprojektowane przez nas lampy, inspirowane ogniem i technologią aluminium. Lampy zostały w całości wyprodukowane w Kamet S.A. i będą wprowadzone do sprzedaży.

Kamet – Stoisko i Ekspozytor

 

Głównym założeniem projektu było wykorzystanie technologii gięcia, spawania i cięcia laserowego czyli narzędzi, które wykorzystuje Kamet w swojej codziennej pracy tj. produkcja elementów poszycia i podwozia autobusów i autokarów.

 

Wszystkie elementy stoiska zostały wykonane w zakładzie z aluminiowych modułów, które łatwo było przetransportować i zmontować na miejscu.

 

Charakterystycznym elementem stoiska był podświetlony ekspozytor produktów, przypominający laboratorium, a w przekroju przedstawiający najwyższą jakość spawów, które prezentuje Kamet.

 

Głównym elementem stoiska był ekran tzw. video wall, na którym wyświetlono film i animacje zrobione przez Panopticon Films, dzięki którym można było jeszcze bliżej poznać firmę Kamet i jej produkty.

 

Uwagę widzów przyciągał Oculus Rift, gdzie w przestrzeni wirtualnej był prezentowany autobus z zaznaczonymi elementami wyposażenia, wykonywanymi przez Kamet. Był to element, który wyróżniał stoisko Kamet na tle innych stoisk prezentowanych podczas targów Busworld Kortrijk.