• Sort Blog:
  • All
  • Branding
  • CERAMIC
  • CV
  • Design
  • EVENTS
  • FURNITURE DESIGN
  • GRAPHIC DESIGN
  • JEWELLERY and METAL DESIGN
  • LAMP DESIGN
  • NAGRODY
  • PACKAGING DESIGN
  • PRODUCT DESIGN
  • PUBLIC SPACE
  • Strategia
  • Uncategorized
  • VEHICLE DESIGN
  • WYWIAD

MaxLiving – Infinity

Sypialnia Infinity to modułowa sypialnia, która została zaprojektowana z myślą o zmieniających się potrzebach użytkowników. Posiada moduły wezgłowia, które są tapicerowane i można je dowolnie dokładać, zależnie od wielkości pomieszczenia, w którym będzie znajdować się łóżko.

Rozpoczynając projekt zadaliśmy sobie pytanie jak wygląda otoczenie naszego łóżka na co dzień, co znajduje się w pobliżu i jakie rzeczy przechowujemy obok siebie. Dlatego istotną kwestią było zaplanowanie miejsca na odłożenie telefonu komórkowego, książki czy kubka z ciepłą herbatą, a także rozwiązanie kwestii ładowania urządzeń.

Sypialnia i wezgłowie otaczają osobę korzystającą z niego, budując uczucie przytulności w sypialni. Mogą się zakręcać tworząc funkcję parawanu lub ściśle sąsiadować ze ścianą pokoju.

Sypialnia została zaprojektowana z materiałów takich jak drewno oraz wysokiej jakości tapicerki, wykończonej skórą w jasnych kolorach. Odpowiada to wartościom marki MaxLiving, gdzie przy produkcji wykorzystywane są naturalne materiały najwyższej jakości.

Łóżko wymiarami pasuje do standardowych typów materacy dostępnych w ofercie różnych producentów. Dodatkowo łóżko znajduje się na stopie, dzięki czemu nie ma problemów z utrzymaniem czystości pod łóżkiem. Mebel posiada zaoblenia, dzięki czemu nawet zaspana osoba nie obije się o kant łóżka. Częścią projektu jest komoda, która posiada tapicerowane fronty i jest miękka i przyjazna.

Projekt otrzymał wyróżnienie w konkursie organizowanym przez Max-Fliz.

Akukuu – mebelki modułowe

Akukuu zamówiło zaprojektowanie mebli przez Husarska Design Studio, ponieważ te dostępne na rynku nie odpowiadały jego gustom oraz jakości wykonania. Nasz klient nie chciał wyposażać pomieszczenia w kolejne sieciowe czy plastikowe meble, chciał natomiast, by były one wykonane z dobrych i naturalnych materiałów a ich kolory były spójne z wizją bawialni dla dzieci.

 

Meble zostały zaprojektowane pod kątem dwóch różnych przestrzeni. Jedną z nich są pokoje przeznaczone do przyjęć urodzinowych. Pokoje można szybko przekształcić zależnie od tego, ile dzieci będzie brało udział w urodzinach. Stoliki w kształcie trójkąta można układać w kwadraty lub prostokąty, dzięki temu można aranżować przestrzeń na wiele sposobów. W przestrzeniach urodzinowych można przeprowadzić np. warsztaty rysunkowe dla dzieci.

 

Ponadto zostały zaprojektowane taboreciki dla dzieci, dzięki którym również można bardzo łatwo przearanżować pomieszczenie. Jednak to nie taboret dominuje w pomieszczeniu. Najważniejszym meblem jest tron dla solenizanta, dostępny w trzech wariantach. Jeden powstał z myślą o dziewczynkach, drugi został dopasowany do gustów chłopców, natomiast trzeci ma charakter uniwersalny.

 

Trony są dopasowane do trzech sal urodzinowych: dziewczęcej w kolorze miętowo-różowym, uniwersalnej (marynarskiej) w odcieniach czerwieni i granatu oraz trzeciej w zielono-żółtej kolorystyce, która dzięki lampom UV i wykończeniom UV umieszczonym na ścianie, zmienia się w kosmiczną przestrzeń.

 

Każdy z tronów jest podświetlany, tak aby dzieci miały wrażenie, że trony, na których siedzą, są niezwykłe tak jak chwila, którą celebrują. Modułowe są również lady, które posiadają jedną bazę i szereg elementów, które można dodawać, tak aby odpowiadały na różne potrzeby obsługi bawialni. Można też zmieniać ich kolor.

Akukuu – projekt przestrzeni i wyposażenia

Chcieliśmy stworzyć przestrzeń dla dzieci, która będzie się wyróżniała i która będzie nie tylko doskonałym miejscem do zabawy, ale także do edukacji. Dlatego wprowadziliśmy koncept planet – pokojów oraz postać królika Henryka, który przemieszcza się pomiędzy tymi planetami, pełniąc rolę przewodnika po krainach przygód.

 

Dzieci mogą zarówno skorzystać z pokojów przeznaczonych do zabawy, jak i z sal multimedialnych, w których mogą zagrać w gry edukacyjne. Każda z sal ma swoją odrębną funkcjonalność i kolorystykę, dzięki czemu łatwo jest się dziecku zorientować, w której przestrzeni się znajduje.

 

Bawialnia została zaprojektowana przede wszystkim z myślą o dziecięcych przyjęciach urodzinowych. Na potrzeby każdej z sal zaprojektowaliśmy meble modułowe, które pozwalają na dostosowanie przestrzeni do potrzeb odbywających się w nich zabaw i gier.

 

Kluczowym punktem każdej z trzech sal urodzinowych jest tron, który góruje nad innymi meblami, a solenizant, który na nim zasiada może się poczuć jak król lub królowa.

 

Wszystkie zabudowane pomieszczenia mają otwory w ścianach przypominające królicze nory albo kratery. To rozwiązanie pozwala stworzyć spójną przestrzeń, w której dziecko nie czuje się odizolowane od innych pomieszczeń bawialni. Jest to niespotykane, gdyż w innych lokalach, gdzie organizowane są przyjęcia urodzinowe, przestrzeń jest zamknięta.

 

Kolejną istotną strefą do zaaranżowania była część przeznaczona dla rodziców. Zostały zaprojektowane stoły i krzesła gdzie rodzice mogą się poznać, napić kawy czy zjeść ciastko. Przy każdym stole są trzy krzesła co zachęca do wspólnego kontaktu i zapoznania się ze sobą. Nieparzysta liczba krzeseł sprawia, że ludzie są bardziej skłonni, żeby się dosiąść i porozmawiać. (Edward T. Hall).

 

Zaprojektowaliśmy również pufy i ławy znajdujące się w różnych miejscach bawialni. Pufy są lekkie, więc personel może z łatwością przenosić je w różne miejsca. Rodzice dzięki temu mogą usiąść i obserwować bawiące się dzieci. Natomiast ławy są umiejscowione w miejscach, gdzie siedzenie może zająć więcej czasu, czyli przy zmianie obuwia w szatni czy w salce multimedialnej, w której zabawa dzieci trwa dłużej.

 

W szatniach znajdują się również szafki modułowe zamykane na system automatycznych zamków, które są pogrupowane kolorystycznie, żeby łatwiej było zidentyfikować szafkę razem z transponderem. Wielkość i wysokość szafek została dostosowana również do zasięgu rodziców, w tym kobiet, które chodzą najczęściej z dziećmi do bawialni. Naszym założeniem było, by najniższej kobiecie nie sprawiło trudności otwarcie najwyżej umiejscowionej szafki.

 

Jedną z trudności był montaż elektronicznych zamków w szafkach w szatni, by zbytnio nie zmniejszały miejsca w szafce. Każde dodanie płyty meblowej również pomniejszało wnękę, dlatego staraliśmy się dostosować wielkości szafek tak, aby były ergonomiczne, pojemne i mieściły systemy do automatycznego otwierania.

 

Wypraski sklejkowe, które mogliśmy wykorzystać w projekcie musiały odpowiadać potrzebom dzieci. Większość wyprasek dostępnych na rynku jest za duża. Udało nam się zaprojektować własną wypraskę i wyprodukować mebel nie rezygnując przy tym z ergonomii i potrzeb dzieci.

Park Śląski – projekt wyposażenia

Park Śląski w Katowicach zwrócił się do Jadwigi Rataj i Jadwigi Husarskiej z prośbą o zaprojektowanie modułowego wyposażenia parku.

 

Projekt zaczął się od przeprowadzenia wywiadów z użytkownikami parku i zakrojonymi na szeroką skalę badaniami socjologicznymi, zaprojektowanymi i koordynowanymi przez socjolożkę Dr Paulinę Rojek-Adamską.

Badania dotyczyły potrzeb użytkowników parku, który jest największym parkiem w Europie.

 

Obiekt składa się z wielu stref o różnej funkcjonalności, dlatego trzeba było wnikliwie poznać użytkowników parku, żeby zidentyfikować ich potrzeby związane z korzystaniem z różnych stref.

Dzięki analizie mogliśmy lepiej poznać ich potrzeby. Nie tylko odnośnie wyposażenia (kosze, ławki do odpoczynku), ale też np. miejsc do wyprowadzania psów (psich toalet) oraz stojaków na rowery.

Ludzie mają potrzebę poznawać siebie nawzajem i zawierać nowe znajomości – spędzać ze sobą czas. W parku nie było miejsc, które sprzyjałyby nawiązywaniu interpersonalnych relacji, dlatego projektując infrastrukturę parku uwzględniliśmy aspekty psychologiczne.

 

Zaprojektowaliśmy szereg ławek modułowych w zależności od miejsca w parku, w którym miały się znajdować – czy to na terenach leśnych czy na otwartych przestrzeniach czy przy głównych alejkach.

 

Wyniki badań wykazały, że ludzie mają dużą potrzebę wypoczynku, dlatego zaprojektowaliśmy ławki do wypoczynku w miejscach widokowych oraz ławki do krótkotrwałego wypoczynku przy wejściu do zoo. Te drugie, mają pozycję pół siedzącą-pół leżącą.

 

Należy zwrócić również uwagę na miejsce, w którym znajduje się park, który jest umiejscowiony na styku trzech miast: Chorzowa,  Katowic i  Siemianowic Śląskich i sąsiaduje ze Stadionem Śląskim.

 

Analiza pokazała, że są obszary w parku, które są bardziej niebezpieczne od innych i występuje tam większy stopień wandalizmu. Tworząca się patologia jest wynikiem niedoświetlenia, bliskości stadionu oraz mniej wygodnych ławek, które się tam znajdują. Zrobiliśmy projekt doświetlenia obszarów parku, które tego wymagały oraz dobraliśmy różne objętości koszy na śmieci, zależnie od potrzeb użytkowników.

Do zestawu ławek zaprojektowaliśmy również stoliki, które mogły pełnić rolę stołów do grania w szachy oraz do spożywania posiłku na świeżym powietrzu. Inspiracją powstania mebli były formy organiczne wyrastające z ziemi. Kolor betonu został dostosowany do charakterystyki Śląska – był specjalnie przyciemniany i nawiązujący tym samym do węgla. Beton był odpowiednio wzmacniany, żeby jego parametry pozwalały na o wiele dłuższą eksploatację wyposażenia.

 

Dobraliśmy specjalnie impregnowane drewno sosnowe, które miało być łatwe w wymianie i konserwacji już przez etatowych pracowników parku.

Dwa koncepcyjne projekty zostały opublikowane na portalu i na stronach internetowych związanych ze Śląskiem, gdzie mieszkańcy regionu mogli się wypowiedzieć, która koncepcja im bardziej odpowiada. W plebiscycie publicznym wybrana została kolekcja Champinion, która została zaprezentowana po prawej stronie.

Apus Sports – Kettlebell

Obciążenia Kettlebell zostały zaprojektowane z myślą o usprawnieniu treningu funkcjonalnego.

W pierwszym etapie zajęliśmy się analizą ergonomiczną chwytów, najczęściej stosowanych podczas treningu z tego typu obciążeniami. Wywiady z trenerami, użytkownikami oraz analiza innych uchwytów, były przydatną bazą do powstania pierwszych koncepcji.

Kolejnym z etapów było modelowanie obciążeń, testowanie ergonomii rączki oraz kształtu całego kettla. Dużym wyzwaniem okazało się proporcjonalne skalowanie poszczególnych obciążeń. Każdy kettelbell mimo zmiennego kształtu miał należeć do jednego zestawu, tworząc spójną całość.

Docelowe koncepcje projektowane były począwszy od wagi 4 kg. Istotne było zachowanie proporcji, środka ciężkości i wygodnej rękojeści. Przy małym kettlu musieliśmy pamiętać o zachowaniu stosunkowo małej główki oraz niewielkiej, ale wygodnej rękojeści. Wszystko po to, aby efektywnie i bezpiecznie wykonywać ćwiczenia z obciążeniami.

Z przeprowadzonych analiz chwytów oraz modelowania bryły, powstała kolejna wersja obciążenia – bardziej ergonomiczna, kształtem przypominająca kroplę wody. Spłaszczone dno obciążenia dawało stabilizację wagi, jednocześnie pozwalało na wykonywanie ćwiczeń typu pompki.

Pierwsze prototypy z użyciem docelowych materiałów i technologii, były tak naprawdę sprawdzeniem kształtu, ergonomii obciążenia, a także technologicznego przygotowania do modelu ostatecznego. Kettlebell został zbyt grubo pokryty winylem, co spowodowało zalanie wszelkich ergonomicznych podcięć. Musieliśmy uwzględnić te różnice i tak dostosować model 3d, żeby przewidzieć różną grubość materiału.

Finalny projekt to zestaw 7 kettli wykonanych z żeliwa, pokrytych antypoślizgową i odporną, na uszkodzenia mechaniczne, powłoką winylową. Kettlebell to podstawowe wyposażenie wielu siłowni i stref.

Loading new posts...
No more posts