• Sort Blog:
  • All
  • Branding
  • CERAMIC
  • CV
  • Design
  • EVENTS
  • FURNITURE DESIGN
  • GRAPHIC DESIGN
  • JEWELLERY and METAL DESIGN
  • LAMP DESIGN
  • NAGRODY
  • PACKAGING DESIGN
  • PRODUCT DESIGN
  • PUBLIC SPACE
  • Strategia
  • Uncategorized
  • VEHICLE DESIGN
  • WYWIAD

Jagiełło – Miski

Zostaliśmy poproszeni przez firmę Jagiełło o zaprojektowanie nowej linii akcesoriów kuchennych, przy wykorzystaniu ich technologii oraz zastosowaniu kolorystyki charakterystycznej dla wcześniejszych produktów.

 

Zaprojektowaliśmy serię pięciu misek o różnej pojemności – 0,5l, 0,7l, 1,5l (miska z lejkiem), 3l durszlak, 4l.

 

Miski zostały zaprojektowane tak, by można było je sprzedawać osobno lub w zestawie. Można je sztaplować, dzięki czemu zajmują niewiele miejsca w kuchni i są wygodne w transporcie.

 

Staraliśmy się uszlachetnić materiał, z którego wykonane są miski, dlatego zastosowaliśmy podział powierzchni na błysk oraz mat, który charakteryzuje się lepszą przyczepnością.

 

Istotnym elementem misek jest ergonomiczny uchwyt, który jest użyteczny m.in. podczas odcedzania makaronu. Jedna z misek posiada także specjalnie wyprofilowany lejek do wylewania płynów.

 

Naczynia posiadają wzmocniony, wywinięty rant, który usztywnia miski oraz miarkę pojemności umieszczoną wewnątrz miski. Dodatkowo, na dnie naczynia znajdują się piktogramy informujące użytkownika o możliwości mycia w zmywarce oraz używania go zarówno w mikrofalówce, jak i zamrażalniku.

 

Innym produktem, który zaprojektowaliśmy dla firmy Jagiełło jest ociekacz na sztućce.

LPR – kolorystyka śmigłowca

W 2008 roku Polska wybrała helikopter EC135 produkowany przez Eurocopter jako sztandarowy śmigłowiec Lotniczego Pogotowia Ratunkowego. Zakupiono 23 śmigłowce stacjonujące we wszystkich województwach w Polsce. Wówczas został ogłoszony konkurs na projekt kolorystyki śmigłowca ratunkowego, który musiał być zgodny z normą i wytycznymi Ministerstwa Zdrowia dla pojazdów oznakowanych.

Opisane były szczegółowo elementy kolorystyki jakie powinny się znaleźć na śmigłowcu, np. że nad pasem niebieskim musi się znaleźć pas czerwony a tło główne śmigłowca musi być w kolorze żółtym.

 

Założeniem dla projektu było tworzenie oznakowania, które będzie bardzo widoczne z daleka i charakterystyczne dla nowoczesnego, dynamicznego śmigłowca. Żeby śmigłowiec sprawiał wrażenie nowoczesnego, wszystkie okna zostały połączone w jednolitą ciemną plamę barwną.

 

Również miejsce wylotu spalin nad kokpitem poniżej wirnika górnego oraz krawędź ogona została pomalowana na szaro, tak żeby nie było widać spalin w najbardziej brudzącym się miejscu helikoptera.

 

Przez cały ogon, aż do kokpitu, przechodzi dynamicznie podzielony pas czerwony, który rzuca się w oczy. Inspiracją do powstania podziałów graficznych były owady a ściślej kolory ostrzegawcze w świecie owadów. Na przykład osa jest podzielona w żółto-czarne pasy. Takie połączenie graficznych elementów jest sygnałem dla innych stworzeń, że jest to niebezpieczne zwierze. To są kolory ostrzegawcze w naturze i taka idea przyświecała kolorystyce śmigłowca.

To co wyróżnia śmigłowiec LPR to wirnik pomalowany w pasy widoczne od dołu. Dzięki temu nie można tego śmigłowca pomylić z żadnym innym ponieważ, gdy zawiśnie nad miejscem wypadku, pojawiają się charakterystyczne okręgi.  To rozwiązanie okazało się innowacyjne dla rynku lotnictwa ratunkowego w skali całego świata. Rządy innych państw inspirowały się tym rozwiązaniem przy aktualizacji kolorystyki swoich śmigłowców ratunkowych.

Kamet – Sala Muzyczne Delivie

Stołówkę znajdującą się w fabryce Kamet S.A. – producenta aluminiowych części do autobusów i autokarów, udało nam się zamienić w salę muzyczno-szkoleniową.

 

Głównym wyzwaniem jakie napotkaliśmy podczas projektowania, była słaba akustyka wnętrza wynikająca m.in. z podłogi wyłożonej płytkami ceramicznymi, prostymi ścianami oraz ścianami wykonanymi z regipsu, które niepoprawnie odbijały dźwięki, powodując echo.

 

Aby sprawdzić czy można w tym pomieszczeniu stworzyć małą salę koncertową, musieliśmy przeprowadzić jego analizę akustyczną. W tym celu podjęliśmy współpracę z profesjonalnym akustykiem – wykładowcą Politechniki i twórcą paneli dyfuzyjnych.

 

Dużym wyzwaniem było wytłumienie pomieszczenia ze względu na obecność hali fabrycznej. Dlatego konieczne było zaprojektowanie takich elementów, które dobrze rozpraszałyby i odbijałyby dźwięk.

 

Wówczas narodziła się koncepcja fali, która z jednej strony pełni funkcję dekoracyjną, a z drugiej odpowiednio rozprasza dźwięk. Drewniana fala stała się charakterystycznym elementem nadającym oryginalny charakter sali.

 

Dodatkowo na całej powierzchni sali została rozłożona specjalna wykładzina, którą zaprojektowaliśmy i wykonaliśmy w fabryce w Belgii. Na wykładzinie znajduje się logo Muzyczne Delivie i motywy fali dźwiękowej.

 

Założeniem projektu była możliwość aranżowania przestrzeni pod kątem różnorakich potrzeb. Dlatego na ścianach oraz przy scenie zostały zastosowane specjalne kurtyny dźwiękochłonne wykorzystywane m.in. w teatrach i salach muzycznych. Dzięki nim można szybko przearanżować przestrzeń. Poprzez ich przesunięcie zostaje odcięty dostęp do światła słonecznego i następuje zaciemnienie sali, wytwarzając jednocześnie bardziej kameralny klimat.

 

Sala jest też przeznaczona na mniej oficjalne spotkania klientów i pracowników firmy, podczas których odbywają się tzw. burze mózgu i inne prace kreatywne.

 

Centralnym miejscem sali jest podest, który pełni dwie funkcje. Z jednej strony może być wykorzystywany jako miejsce, z którego szkoleniowcy prowadzącą warsztaty wewnątrz firmy, z drugiej może pełnić funkcję sceny podczas koncertów.

 

Scena posiada otwory posiadające złącza XLR do podłączania mikrofonów i urządzeń muzycznych oraz gniazda do zasilania instrumentów, a w ciągu dnia także ekranów telewizorów czy komputerów.

 

System podłączeń został zaprojektowany tak, aby za multimedia (w tym projektor multimedialny), oświetlenie i dźwięk odpowiadała reżyserka znajdująca się z tyłu sali. Dzięki temu obsługa techniczna wydarzeń, odbywających się w salce, może być zarządzana z tyłu pomieszczenia, nie psując jednocześnie odbioru widzom.

 

Wzięliśmy także czynny udział w wyborze sprzętu oświetleniowego, które miało się znaleźć w sali. Decyzję skonsultowaliśmy z profesjonalną firmą zajmującą się oświetlaniem dużych wydarzeń artystycznych. Dzięki temu scena może być dowolnie oświetlona, a światło sterowane jest za pomocą specjalnej konsoli.

 

Wokół sceny znajdują się zaprojektowane przez nas lampy, inspirowane ogniem i technologią aluminium. Lampy zostały w całości wyprodukowane w Kamet S.A. i będą wprowadzone do sprzedaży.

Apus Sports – Obciążenia olimpijskie Mercury

Kiedy rozpoczęliśmy projektowanie obciążeń olimpijskich, nie mieliśmy jeszcze doświadczenia w projektowaniu produktów dla branży fitness.

 

Na początek musieliśmy poznać użytkowników i ich potrzeby. Użytkownikami były zarówno osoby ćwiczące w klubach fitness, jak i instruktorzy oraz kulturyści. Przeprowadziliśmy ponad dwadzieścia wywiadów z kobietami i mężczyznami uczęszczającymi do klubów fitness. Zapytaliśmy ich o to jak się im ćwiczy oraz co im przeszkadza w użytkowaniu, obecnie dostępnych na rynku, obciążeń.

 

Aleksander Włodarczyk, kulturysta i trener personalny, był jedną z najciekawszych postaci, z którą udało nam się porozmawiać. Przekazał nam informacje odnośnie potrzeb osób ćwiczących z obciążeniami oraz pokazał nam dodatkowe ćwiczenia, które można by jeszcze wykonać z udziałem talerzy. Ponadto, przekazał nam wiedzę jak należy przeprowadzić rozgrzewkę i na czym polega wyciskanie.

 

To co warto zaznaczyć, to fakt, że obciążenie olimpijskie wcale nie musi być tylko talerzem nakładanym na sztangę. Może służyć również do przeprowadzenia rozgrzewki, zastępując hantle czy kettle. Dzięki temu nie musimy szukać dodatkowego sprzętu na siłowni. Rozgrzewkę można rozpocząć ciężarami o mniejszej wadze, dokładając coraz cięższe obciążniki. Dzięki temu mięśnie rozgrzeją się, a osoba ćwicząca nie nabawi się urazu podczas treningu.

 

Naszym klientem jest klub fitness, w którym eksploatacja sprzętu jest dość duża, przez co szybciej się zużywa. Po przeprowadzeniu ankiet z klientami (klubami fitness) dowiedzieliśmy się, że klienci potrzebują sprzętu poliuretanowego wyższej jakości, który charakteryzuje się dużą wytrzymałością. Ta informacja zmieniła pierwotne założenie projektu, ponieważ Apus Sports początkowo chciał produkować obciążenia wykonane z gumy.

 

Badania również pokazały, że sztangi w klubach są przeważnie źle oznaczone, mało widoczne, dlatego zaprojektowaliśmy kolorowe obręcze – do każdej wagi przypisany jest inny kolor, które łatwo zauważyć w ciemnej przestrzeni.

 

Za pomocą zwykłego talerza bez uchwytów, można wykonać niewiele ćwiczeń, głównie na sztandze albo na maszynie. Nasze obciążenia posiadają uchwyty, które pozwalają wykonać kilkanaście podstawowych ćwiczeń podobnych do tych z hantlem czy kettlem.

 

Konkurencyjne produkty często trzęsły się na sztangach. Zaprojektowane przez nas obciążenia są spłaszczone, dzięki czemu stykają się ze sobą i nie przesuwają się. Dodatkowo ich płaska forma pozwala założyć ich jak najwięcej na drążek.

 

Średnice obciążeń 10kg i 15kg mają taką samą średnicę, ale różnią się grubością. Podobne rozwiązanie zostało zastosowane w obciążnikach z drugiej grupy wagowej 20kg i 25kg. Talerze umieszczone na sztandze lepiej się stykają, gdy należą do tej samej grupy wagowej. Pozwala to lepiej wykonywać ćwiczenia, ponieważ uchwyty są bardziej ergonomiczne i umożliwiają trening oburącz. Przy takich samych średnicach obciążników łatwiej jest poderwać sztangę oraz jest ona bardziej stabilna na macie podłogowej.

 

Na boku obciążenia widoczna jest kolorowa kreska, która informuje użytkownika o wadze talerza, którym ćwiczy. Obręcze (koła graficzne) są natomiast elementem gry psychologicznej. Użytkownik pragnie osiągnąć kolejne pola kręgów, co motywuje go do ćwiczenia z coraz to większymi i cięższymi obciążnikami.

 

Uchwyty zostały zaprojektowane tak, by można było ćwiczyć w pozycji, gdy mamy ręce ułożone obok siebie. Dodatkowo stworzyliśmy specjalne miejsce na palec wskazujący, aby można było się zaprzeć przy robieniu wymachów. Powierzchnia uchwytu jest szorstka, dzięki czemu przyczepność obciążenia do ręki jest większa.

 

Projektowanie obciążenia pozwoliło nam poznać nowych ludzi i nowe potrzeby specyficznej grupy użytkowników, których do tej pory nie znaliśmy.

 

Żeby produkt jak najdłużej służył w klubie, musi zostać zrobiony z wysokiej jakości materiałów. Wykorzystanie słabszych materiałów, pozornie tańszych w produkcji, jest większym kosztem dla odbiorcy i wiąże się z większą ilością reklamacji.

Kamet – Stoisko i Ekspozytor

 

Głównym założeniem projektu było wykorzystanie technologii gięcia, spawania i cięcia laserowego czyli narzędzi, które wykorzystuje Kamet w swojej codziennej pracy tj. produkcja elementów poszycia i podwozia autobusów i autokarów.

 

Wszystkie elementy stoiska zostały wykonane w zakładzie z aluminiowych modułów, które łatwo było przetransportować i zmontować na miejscu.

 

Charakterystycznym elementem stoiska był podświetlony ekspozytor produktów, przypominający laboratorium, a w przekroju przedstawiający najwyższą jakość spawów, które prezentuje Kamet.

 

Głównym elementem stoiska był ekran tzw. video wall, na którym wyświetlono film i animacje zrobione przez Panopticon Films, dzięki którym można było jeszcze bliżej poznać firmę Kamet i jej produkty.

 

Uwagę widzów przyciągał Oculus Rift, gdzie w przestrzeni wirtualnej był prezentowany autobus z zaznaczonymi elementami wyposażenia, wykonywanymi przez Kamet. Był to element, który wyróżniał stoisko Kamet na tle innych stoisk prezentowanych podczas targów Busworld Kortrijk.

Apus Sports – Space Bar

Zaczynając projektować Space Bary, obejrzeliśmy wiele filmów ze zjazdów body pump, aby zobaczyć w jaki sposób się ćwiczy. Istotne jest, że jest to trening grupowy, a nie indywidualny. Rozmawialiśmy także z prowadzącymi zajęcia, by dowiedzieć się do jakich ćwiczeń są wykorzystywane space bary i jak są używane na sztandze.

 

Co ciekawe, głównymi użytkownikami space barów są kobiety, ale projektując je chcieliśmy stworzyć taką formę, aby mężczyźni również mogli z nich korzystać, zwłaszcza że ilość miłośników space barów wśród mężczyzn szybko rośnie.

 

Obciążenia Space Barów zostały zaprojektowane w trzech różnych wagach: 1,25 kg, 2,5 kg i 5kg. Ponadto można je zakleszczać składając jeden na drugim, dzięki czemu nie ruszają się na sztandze.

Każdy ze Space Barów zaprojektowanych dla Apus Sports posiada też dodatkowy środkowy uchwyt, który jest innowacyjny na skalę światową, ponieważ umożliwia wykonanie dodatkowych ćwiczeń np. wymachów. Środek ciężkości znajduje się na środku dłoni, a obciążenie jest dostosowane zarówno do kobiecej dłoni, jak i męskiej. Dodatkowo obciążenie jest tak zaprojektowane, że gdy znajduje się na sztandze, to nie turla się i łatwo jest je oderwać z ziemi.

Gumowe i kolorowe Space Bary różnią się kształtem, gdyż klient zażyczył sobie zaprojektowanie innych form na obciążenia gumowe. Produkt w wersji gumowej miał być tańszy w produkcji i sprzedaży. Jednak stworzenie tego rodzaju Space Barów było bardziej problematyczne, ponieważ guma jest znacznie cięższa niż poliuretan, więc gdy oblewaliśmy nią produkt, to ważył on znacznie więcej niż obciążenie poliuretanowe.

 

To co wyróżnia Space Bar na rynku to to, iż posiada trzy uchwyty – dwa boczne i jeden środkowy. Pozwala to wykonywać znacznie więcej ćwiczeń niż z konkurencyjnymi produktami, zarówno oburącz, jak i jednorącz.

Shaped – Mastersport

Dla marki Mastersport – polskiego lidera w produkcji maszyn siłowych, wspólnie z Instytutem Wzornictwa Przemysłowego, przygotowaliśmy strategię wdrożenia nowego, innowacyjnego produktu na rynek.

 

Maszyny siłowe z linii Shaped są dedykowane zarówno dla kobiet regularnie ćwiczących na siłowni, jak i tych, które dopiero rozpoczynają swoją przygodę ze sportem siłowym i ćwiczą rekreacyjnie kształtując swoją sylwetkę.

Na potrzeby strategii zostały poddane analizie wyniki zamówionych badań Millward Brown, które skupione były na kobietach korzystających z siłowni oraz potrzebach właścicieli siłowni, managerów i trenerów personalnych. Wynikiem analizy strategicznej była koncepcja powstania nazwy oraz filozofii marki Shaped.

Nasze studio stworzyło kompletny branding zawierający logo, akcydensy, sposób oznakowania maszyn, dobór kolorystyki oraz wzorniki materiałów. Powstała również strategia komunikacji marketingowej zawierająca wytyczne do przygotowania tekstów, sesji zdjęciowych i filmów reklamowych.

 

Dla dopełnienia strategii stworzyliśmy layout oraz macierz User Experience dedykowanej projektowi aplikacji elektronicznej związanej z projektem Shaped.

Akukuu bawialnia dla dzieci – branding i filozofia

Założeniem brandingu bawialni Akukuu była chęć zakomunikowania przyświecającej jej powstaniu filozofii związanej z mądrą edukacją dzieci. Tak narodziła się koncepcja szeregu stref zabaw symbolizowanych przez planety odwiedzane przez brand hero – królika Henryka i jego przyjaciół.

 

W każdej ze stref zabaw oddziałują bodźce sprzyjające rozwojowi fizycznemu, zmysłowemu, intelektualnemu i muzycznemu dzieci.

 

Badania mówią, że zabawa jest podstawą rozwoju dziecka szczególnie we wczesnych okresach życia. Dzięki niej, dzieci uczą się otaczającego ich świata. Dlatego tak ważne jest odpowiednie wyposażenie stref zabaw bawialni, które wspiera rozwój dzieci. Sprzyja synergii różnych zmysłów na wszystkich etapach rozwoju, szczególnie do 4 roku życia i między 4 a 8 rokiem życia gdzie postępuje bardzo szybko. Właśnie ta grupa jest szczególnie zainteresowana usługami bawialni.

 

Przewodnikiem po poszczególnych planetach jest królik Henryk, który podróżuje razem ze swoimi przyjaciółmi z planety na planetę. W ten sam sposób dzieci przeskakują z jednej zabawy w drugą. Ze strefy do strefy.

 

W każdej ze stref bawialni na ścianach znajdują się grafiki, które przedstawiają Henryka i jego przyjaciół w różnych sytuacjach związanych z zabawą, np. postaci skaczą na trampolinie, siedzą na tronie czy jeżdżą na gokartach. Planety mają swoje bezpośrednie odzwierciedlenie w kolejnych strefach bawialni.

 

Przyjaciółmi Henryka są Bianka i Kazik. Każda z postaci reprezentuje dzieci w innej grupie wiekowej i o różnym charakterze i płci. Ten zabieg miał na celu pokazać, że jest to miejsce dostępne dla wszystkich, którzy lubią dobrą zabawę niezależenie od grupy wiekowej czy płci.

 

Zaprojektowaliśmy specjalną zastawę dla dzieci obchodzących urodziny w bawialni. Jest ona częścią pakietu urodzinowego. Składa się z kubeczków, talerzyków, serwetek, czapeczek oraz korony dla solenizanta.

 

Powstały też zaprojektowane pluszaki, które można kupić w recepcji i sklepiku bawialni.

 

Na popcorn i na kawę powstały obrandowane opakowania, które są spójne z identyfikacją graficzną bawialni.

 

Powstaniu strony Internetowej robionej przez agencję Aliso przyświecały takie same założenia jak powstaniu filozofii bawialni.

 

Poszczególne działy na stronie reprezentowane są przez różne planety a strona ma charakter interaktywny, wzbogacony o elementy animowane.

 

Studio koordynowało też powstanie animowanego filmu reklamowego dostępnego na stronie Akukuu oraz emitowanego w kinach działających w Małopolsce. Na potrzeby spotu powstała autorska piosenka. Dzięki zastosowaniu technik animacji 3D postaci Henryka i przyjaciół zostały wprowadzone w ruch. Producentem animacji było studio Panopticon Films.

Apus Sports

Dla marki Apus Sports – producenta akcesoriów fitness wysokiej jakości, stworzyliśmy strategię rozwoju marki oraz komunikacji marketingowej, spójną ze strategią produktową, w której braliśmy czynny udział.

 

Rezultatem działań strategicznych była kompletna identyfikacja wizualna marki Apus Sports zawierająca w sobie logo oraz szereg akcydensów, katalogi, oznakowanie produktów, filmy i sesje zdjęciowe.

Drugim obszarem działań strategicznych była obecność Apus Sports na najbardziej liczących się targach fitness w Europie.

 

Największym wyzwaniem było stworzenie całej marki od nowa. Z rzeczy, które otrzymaliśmy do pracy była tylko nazwa „Apus Sports” i bardzo duże zaangażowanie zarządu spółki w realizację działań. W ciągu niespełna 24 miesięcy stworzone zostały kolekcje zupełnie nowych, zaprojektowanych produktów oraz pełny zakres działań marketingowych i PR-owych wykonanych przez naszą firmę.

Stworzenie od zera kompletnej oferty przyrządów i akcesoriów gym oraz fitness dla marki Apus Sports wymagało bardzo dużego zaangażowania.

 

Punktem wyjściowym były przedstawione przez Apus Sports oczekiwania, dotyczące rodzajów, specyfiki oraz właściwości produktów. Podczas całego procesu tworzenia nowych produktów blisko współpracowaliśmy z trenerami fitness oraz rehabilitantami. Przeprowadziliśmy z nimi pogłębione wywiady i zaangażowaliśmy ich do bieżących konsultacji. Powstające projekty były przez nich oceniane i na bieżąco korygowano powstające prototypy.

 

Trzecią, równorzędną grupą mającą wpływ na finalny kształt projektowanych produktów gym & fitness, byli użytkownicy oraz właściciele siłowni. Ich praktyczne uwagi pozwoliły designerom na poznanie pełnego spektrum oczekiwań odnośnie nowych produktów.

Finałowym efektem kilkumiesięcznych prac była kompletna seria przyrządów do ćwiczeń oraz wyposażenia dla siłowni. Zostały one entuzjastycznie przyjęte nie tylko przez eksperckie środowisko trenerów i rehabilitantów lecz również przez jury prestiżowych konkursów. Sztanga SpaceBar otrzymała Złoty Medal Targów Poznańskich a hantle winylowe Helium oraz obciążenia olimpijskie Mercury zostały finalistami konkursu Dobry Wzór 2015.