• Sort Blog:
  • All
  • Branding
  • CERAMIC
  • CV
  • Design
  • EVENTS
  • FURNITURE DESIGN
  • GRAPHIC DESIGN
  • JEWELLERY and METAL DESIGN
  • LAMP DESIGN
  • NAGRODY
  • PACKAGING DESIGN
  • PRODUCT DESIGN
  • PUBLIC SPACE
  • Strategia
  • Uncategorized
  • VEHICLE DESIGN
  • WYWIAD

Luna EMG

Powstanie Luny EMG, pierwszego na świecie robota przystosowanego do pracy z osobami cierpiącymi na schorzenia nerwowo – mięśniowe, możliwe było dzięki ścisłej współpracy między twórcami technologii: firmą EGZOTech a Husarska Design Studio.

 

Robot ma służyć ściśle określonej grupie odbiorców: pacjentom oraz rehabilitantom. Stąd zespół  projektowy  swoje prace rozpoczął od serii wywiadów z nimi. Bezpośrednie zapoznanie się z ich oczekiwaniami oraz potrzebami, było podstawą do zaplanowania funkcjonalności robota.

By zapewnić pożądaną ergonomię, projektanci wielokrotnie odwiedzali miejsca pracy rehabilitantów. Dzięki temu korzystanie z Luna EMG w codziennych obowiązkach nie nastręcza absolutnie żadnych trudności. Zespół inżynierów EGZOTech równocześnie dopracowywał aplikacje umożliwiające  pacjentowi korzystanie z gier komputerowych podczas przechodzenia rehabilitacyjnych zabiegów.  To innowacja na skalę światową.

 

Opracowany przez Husarska Design Studio prototyp był intensywnie testowany przez grupy docelowe. Dopiero, gdy rehabilitacja z wykorzystaniem Luny EMG zaczęła regularnie przynosić pożądane rezultaty, zadecydowano o rozpoczęciu produkcji finalnej wersji robota.

Obudowa Luny jest wykonana z poliestru odpornego na różne środki chemiczne i znakomicie nadaje się do przestrzeni szpitalnych. Posiada uchwyty, które służą przemieszczaniu oraz zgrabną podstawę, która jest dociążona, dzięki czemu mogliśmy zastąpić pierwotnie 1,5 metrowe ramię na podstawę o wymiarach 60×50 cm, która łatwo mieści się w skrzyni transportowej. Jest to ważne przy modelu sprzedaży Luny, który jest oparty na długoterminowym leasingu dla szpitali i ośrodków rehabilitacyjnych.

 

Luna dostała nagrody Fundacji Górnośląskiego Funduszu Śląska Rzecz oraz została zwycięzcą 2. edycji programu dla przedsiębiorców „Think Big” UPC Business oraz wiele innych nagród np. Złoty Medal dla młodych wynalazców Brussels Innovation.

LPR – kolorystyka śmigłowca

W 2008 roku Polska wybrała helikopter EC135 produkowany przez Eurocopter jako sztandarowy śmigłowiec Lotniczego Pogotowia Ratunkowego. Zakupiono 23 śmigłowce stacjonujące we wszystkich województwach w Polsce. Wówczas został ogłoszony konkurs na projekt kolorystyki śmigłowca ratunkowego, który musiał być zgodny z normą i wytycznymi Ministerstwa Zdrowia dla pojazdów oznakowanych.

Opisane były szczegółowo elementy kolorystyki jakie powinny się znaleźć na śmigłowcu, np. że nad pasem niebieskim musi się znaleźć pas czerwony a tło główne śmigłowca musi być w kolorze żółtym.

 

Założeniem dla projektu było tworzenie oznakowania, które będzie bardzo widoczne z daleka i charakterystyczne dla nowoczesnego, dynamicznego śmigłowca. Żeby śmigłowiec sprawiał wrażenie nowoczesnego, wszystkie okna zostały połączone w jednolitą ciemną plamę barwną.

 

Również miejsce wylotu spalin nad kokpitem poniżej wirnika górnego oraz krawędź ogona została pomalowana na szaro, tak żeby nie było widać spalin w najbardziej brudzącym się miejscu helikoptera.

 

Przez cały ogon, aż do kokpitu, przechodzi dynamicznie podzielony pas czerwony, który rzuca się w oczy. Inspiracją do powstania podziałów graficznych były owady a ściślej kolory ostrzegawcze w świecie owadów. Na przykład osa jest podzielona w żółto-czarne pasy. Takie połączenie graficznych elementów jest sygnałem dla innych stworzeń, że jest to niebezpieczne zwierze. To są kolory ostrzegawcze w naturze i taka idea przyświecała kolorystyce śmigłowca.

To co wyróżnia śmigłowiec LPR to wirnik pomalowany w pasy widoczne od dołu. Dzięki temu nie można tego śmigłowca pomylić z żadnym innym ponieważ, gdy zawiśnie nad miejscem wypadku, pojawiają się charakterystyczne okręgi.  To rozwiązanie okazało się innowacyjne dla rynku lotnictwa ratunkowego w skali całego świata. Rządy innych państw inspirowały się tym rozwiązaniem przy aktualizacji kolorystyki swoich śmigłowców ratunkowych.